21 November: tour 2

Oke, dit was de tweede tour met Putu. Weer een drukke dag met te veel om te onthouden! Wel mega leuk!

De ochtend begon natuurlijk weer met ontbijt, deze keer toast met roerei. Lekkerlekker!

Ontbijtje

Ook omtmoette ik in de dorm een Nederlands meisje, waarmee ik heel misschien naar de Gili eilanden kan gaan. Even nummers uitgewisseld!

Putu’s vrouw was ziek, dus de tour begon om 9 in plaats van 8, maar dat was prima. Toen we wegreden, zagen we een vrouw lopen met enorm offer op haar hoofd gedragen. Erg bijzonder. Ze zou dat offeren aan de goden ter gelegenheid van de ceremonie die deze dag was in de tempel tegenover ons hostel.

Offers

Daarna gingen we rijden, het zou een lange dag zijn naar de tempels van vandaag, dus onderweg stopten we bij een koffieboerderij, waar ze de lemurpoepkoffie maken. We mochten allerlei smaken koffie proeven, op de lemurkoffie na, die zou geld kosten..

Lemur (in Engels noemen ze het hier Cat)
Koffie proeven

Daarna zijn we verder gereden, het was echt een lange en licht vermoeiende rit, maar toen we aankwamen werden we beloond met de prachtige tempel in het meer.

Met z’n allen bij de tempel

Het volgende doel was een andere tempel, bij Uluwatu in de buurt, enkel toegankelijk als het eb is. Ook een prachtig gebouw. Maar eerst kwamen we langs een bekende poort en met mijn Asiatische vrienden, hoort daar een fotoshoot bij.

Bij de ‘bekende poort’

Bij de tweede tempel, met de Javazee op de achtergrond

Nu samen op de foto

Bij deze tempel vroeg Putu me of hij mijn camera mocht gebruiken. Zelf heeft hij ook een camera gehad, maar die heeft hij moeten verkopen toen hij geld nodig had. Heel zonde, want hij had echt talent. De foto’s staan alleen op een SD kaartje, waarvoor ik een computer nodig heb om het te kunnen gebruiken.

Na deze bezoeken kocht ik een heerlijke Indonesische zoetigheid, waar vloeibare palmsuiker in zat. Echt genieten. We zaten even en reden weer terug richting Ubud. Daar gingen we eten in een warung waar Steff graag heen wilde, omdat een jongen die ze had leren kennen daar eens was geweest en een post-it had achtergelaten op de muur. Heerlijk eten weer. Ik begon wel moe te worden.. na het eten hingen we zelf ook een post-it op.

De post-it op de volle ramen

Eenmaal thuis (na goed afdingen van een taxi), chillden we wat in de lounge, waar we nieuwe mensen ontmoetten, waaronder een Italiaanse jongen, bijzondere mensen zijn dat wel. Ze lijken zó te flirten, terwijl het voor hen normaal is.

En nu lig ik op bed, klaar om te slapen voor morgen, want dan gaan we naar Nusa Penida!

Weltrusten!

Kusjes, Cams

4 thoughts on “21 November: tour 2

1. Wat een volle dagen! Mooie foto’s en zo Leuk om te zien dat je lieve vrienden hebt ontmoet. Volgens mij hebben we die poep-koffie een keer bij Mark gedronken. Liefs, mama